MID SEASON SALE - Economisiți până la 60 % la articolele selectate CUMPARA ACUM
Care este cea mai buna suprafata pentru a alerga?

Care este cea mai buna suprafata pentru a alerga?

19. 12. 2021 3 min. de lectura

Pe suprafetele moi si dure, muschii tai de alergare sunt utilizati diferit , prin urmare, sunt activate diferite grupuri musculare. Cel mai mare avantaj al alergatului pe iarba sau in padure este ca este extrem de usor pentru articulatii si picioare. Acest lucru previne ranile.

Te antrenezi pentru un nou record personal pe pista? Vrei sa-ti depasesti mai bine de 10 kilometri la urmatoarea cursa ? Nu ar trebui sa faci greseala si sa te antrenezi exclusiv pe acele suprafete dure.

Vrei sa te feresti de rani? Varietatea este cheia!

Spoiler: Nu exista suprafata optima de alergare, totul depinde de obiectivul tau de antrenament. Pe suprafetele moi si dure, muschii tai sunt utilizati diferit si, prin urmare, sunt activate diferite grupuri musculare. Cel mai mare avantaj al alergatului pe iarba sau in padure este ca este extrem de usor pentru articulatii si picioare. Acest lucru previne ranile si iti intareste si picioarele. Pe iarba, ei trebuie sa munceasca mult mai mult pentru ca nu se intorc prea mult de la pamantul moale.

Running 4

Ce sesiuni de antrenament sunt potrivite pentru ce suprafete?

In special, sesiunile din pregatirea ta functioneaza intotdeauna excelent pe iarba sau in padure. Pe masura ce te apropii de inceputul sezonului si doresti sa adaugi mai multa viteza sesiunilor de tempo, poti muta treptat din ce in ce mai multe sesiuni pe drum sau pe pista. Trebuie sa retii intotdeauna ca alergarile pe suprafete mai moi sunt automat putin mai lente decat pe pista sau pe drum.

Cu toate acestea, puteti face cursele de recuperare pe suprafete moi pe tot timpul anului. In multe grupuri de antrenament din SUA, este o practica obisnuita sa rulezi sesiuni pe iarba pe tot parcursul anului.

Running 5

Are sens sa folosesti aceiasi pantofi de alergare pe fiecare suprafata?

Ar trebui sa folosesti pantofi diferiti in functie de scopul sesiunii. Terenul moale iti ofera o amortizare naturala. Pentru cursele de recuperare sau sesiunile in care faci mult kilometraj, ar trebui sa alegi un pantof cu multa stabilitate. Sunt cele mai potrivite Asics GEL-Kayano 28, On Running Cloudstratus sau Adidas Solar Glide 3. Pe ploaie sau zapada si pe terenul alunecos din padure, un pantof de traseu ca Asics GEL-FujiTrabuco Sky sau New Balance Shando W se potrivesc la fel de bine.

O sesiune de interval de 300 de metri este pe ordinea de zi azi? Vrei sa accelerezi? In acest caz, ar trebui sa optati pentru un pantof usor precum cel Adidas Adizero Pro, Asics Tartheredge or Nike Air Zoom Tempo NEXT%.

Running 6

Asadar, de ce nu muti urmatoarea sesiune de intervale pe terenul de fotbal de dupa colt sau pe traseele pe care le folosesti in mod normal pentru plimbarile de duminica?